HTC Touch
september 06, 2010, 11:23:49 am *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen! Var inte blyg med att fråga saker!

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare mne: Problem med videouppspelning  (läst 2069 gånger)
busbo
Newbie
*
Antal inlägg: 3

Visa profil
« skrivet: mars 30, 2009, 05:50:00 pm »

Jag får inte min lur att spela upp video ordentligt. Kan vara att jag har testat fel program (Coreplayer, nå DivX-shajt och media player. All saxx) eller att jag har ett sucki program för att konvertera video mellan olika filformat. Någon som har koll på hur man får det att lira som det ska?
Loggat
gcarlbark
Global Moderator
Jr. Member
Antal inlägg: 84

Visa profil E-post
« Svara #1 skrivet: mars 31, 2009, 07:54:22 am »

Jag hänger på i din fråga. Jag tycker verkligen det borde finnas någon bra gratis touch-baserad videouppspelare. Har inte hittat något nämnvärt på XDA-Developers.
Loggat

”Att veta att… en människa har andats lättare på grund av dig, det är innebörden av framgång.” Ralph Waldo Emerson, (amerikansk författare och filosof, 1803-1882)
busbo
Newbie
*

Visa profil
« Svara #2 skrivet: april 08, 2009, 03:56:58 pm »

Jag tolkar tystnaden som att ingen vet något alls om hur man gör för att få videouppspelningen på telefonen att fungera bra. Eller?
Loggat
Gustav
Global Moderator
Full Member
Antal inlägg: 205

Visa profil E-post
« Svara #3 skrivet: april 09, 2009, 06:03:53 am »

På vilket sätt blir det inte ordentligt? Blir det bild alls? Felmeddelande? Vad är det för video-format?
Loggat

j.backlund
Administrator
Sr. Member
Antal inlägg: 340

Stolt ägare av en HTC Touch Pro

Visa profil Hemsida E-post
« Svara #4 skrivet: april 09, 2009, 11:38:37 am »

Jag måste säga att jag tycker ändå att Coreplayer funkar fint för att spela upp diverse videoformat. Vad använder du för program på datorn för att konvertera dina filmer?
Loggat

busbo
Newbie
*

Visa profil
« Svara #5 skrivet: april 09, 2009, 02:19:31 pm »

På vilket sätt blir det inte ordentligt? Blir det bild alls? Felmeddelande? Vad är det för video-format?
Det är lite olika beroende på vilket format jag har valt. Ibland blir det ingen bild men ljud, ibland fryser bilden efter ett par sekunder, ibland inget ljud. Vilket format är rekommenderat att köra om man ser till platseffektivitet, bildkvalite mm?
Jag måste säga att jag tycker ändå att Coreplayer funkar fint för att spela upp diverse videoformat. Vad använder du för program på datorn för att konvertera dina filmer?

Total video converter heter det, gratisprog som konverterar till lite olika format. Kanske att det är här skon klämmer och att det är ett skitprogram? Tycker Coreplayer verkar bäst av de jag testat hittils.
Loggat
j.backlund
Administrator
Sr. Member
Antal inlägg: 340

Stolt ägare av en HTC Touch Pro

Visa profil Hemsida E-post
« Svara #6 skrivet: april 10, 2009, 10:08:18 pm »

Jag ska kolla upp vad namnet heter på det jag har använt... sitter i Linux nu så tar det nästa gång jag bootar Vista.
Loggat

Gustav
Global Moderator
Full Member
Antal inlägg: 205

Visa profil E-post
« Svara #7 skrivet: februari 22, 2010, 08:10:04 pm »

Boostar upp tråden lite Leende (smiley)
Provat The Coreplayer, Divxplayer och PocketTV men INGEN fungerar att köra en .avi-fil. Gash, vad jobbigt Leende (smiley)
Alla hyllar Coreplayer på diverse forum men glöm att jag kommer KÖPA en full version när programmet inte ens startar utan kraschar i startup.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!